Nyitva tartás:H-Cs: 8.00-18.00, Péntek: 8.00-16.00-ig

A fogágy egészségének megtartása a fogak hosszútávú megőrzése érdekében

A parodontológia a fogászat egy új szakterülete, amely a fogágybetegség gyógyításával foglalkozik. Legjellemzőbb tünete lehet az ínyvérzés. Sokan megijedünk, ha ilyen tünetet tapasztalunk magunkon, viszont sokszor csak később fordulunk orvoshoz, amikor a helyzet már súlyosabbá válik.

fogágybetegség

Mi a fogágy?

e87aac41a62ceb2

A fogágy (parodontium) a fogakat rögzítő struktúrák összessége, melynek részei a fogíny, a gyökérhártya, a cement, és az alveoláris csont.

Mik a fogágy leggyakoribb megbetegedései?

A fogágybetegségek döntő többsége gyulladásos eredetű. A gyulladásos megbetegedés visszafordítható, amennyiben még csak a fogíny érintett (ínygyulladás - gingivitisz), azonban, ha a gyulladás már mélyebb struktúrákat is károsít a rögzítőszerkezetből (fogágygyulladás - parodontitisz), hatása visszafordíthatatlan. Ezért is fontos a megelőzése - prevenció - vagy lehetőség szerint minél korábbi felismerése és kezelése.

92a300d95e3b1a6

Hogyan ismerhető fel a fogágy megbetegedése?

Vérző fogíny, fogkő, kórosan mozgó fog mind a fogágy megbetegésének lehetnek a jelei.

Rendelőnkben orvosaink alapos vizsgálata segít fényt deríteni a fogágyat érintő megbetegedésekre.

A szájban végzett vizsgálatokat szükség esetén röntgenfelvételek készítésével is kiegészítjük a minél pontosabb diagnózis felállítása érdekében.

Hogyan kezelik a fogágybetegségeket?

Minden esetben függ a fogágy gyulladásos megbetegedésének súlyosságától.

Fontos megtalálni a gyulladást okozó tényezőt, mint például: fogkő, elálló tömés-, vagy koronaszél, stb.

Első lépésben szakképzett dentálhigiénikusaink alaposan körbetisztítják a fogakat mindkét állcsonton, majd a pácienseket részletes szájhigiénés oktatásban részesítik. Ezt a kezelést érdemes félévente megismételni, de szükség esetén gyakrabban is meg lehet ismételni a kezeléseket.

Amennyiben a fogágy állapota megkívánja (tasakképződés, nagyfokú gyulladás, stb), úgy orvosaink kézi küretkanalak és speciális lézer alkalmazásával segítik elő a gyógyulást.

Tel: 22/419-406
Email: fogaszat@keramiadental.hu